Нанозаповнені антифрикційні полімерні композиційні матеріали для деталей вузлів тертя морського та річкового транспорту

Автори A.V. Buketov1, M.V. Brailo1, O.O. Sapronov1, D.G. Kruglyj1, E.S. Appazov1, L. Dulebová2, K.M. Klevtsov1
Приналежність

1Kherson State Maritime Academy, 20, Ushakov Ave., 73003 Kherson, Ukraine

2Technical University of Košice, 1/9, Letná St., 04001 Košice, Slovak Republic

Е-mail buketov.andrey@gmail.com
Випуск Том 12, Рік 2020, Номер 5
Дати Одержано 15 липня 2020; у відредагованій формі 15 жовтня 2020; опубліковано online 25 жовтня 2020
Посилання A.V. Buketov, M.V. Brailo, O.O. Sapronov, та ін., Ж. нано- електрон. фіз. 12 № 5, 05025 (2020)
DOI https://doi.org/10.21272/jnep.12(5).05025
PACS Number(s) 82.35. – x
Ключові слова Тертя (19) , Трибологічні властивості (2) , Епоксидний композит (2) , Морський та річковий транспорт.
Анотація

Проаналізовано трибологічні властивості епоксидних композиційних матеріалів, наповнених нано- та мікродисперсними частинками та термопластиком, під впливом середовища морської води. Встановлено, що склад матеріалу, умови тертя та морське середовище суттєво впливають на трибологічні властивості композитів. Вивчено трибологічні властивості розробленої епоксидної матриці, яка містить два різні затверджувачі. Доведено вдосконалення трибологічних властивостей композитів із введенням до їх складу частинок нанографіту та перліту. Запропоновано метод поліпшення антифрикційних властивостей полімерних композиційних матеріалів шляхом поєднання термореактивної матриці, заповненої нано- та мікродисперсними частинками, з термопластичними гранулами. Доведено, що трибологічні властивості епоксидно-композиційних термореактивних пластмас були покращені за рахунок додавання до їх складу гранул термопластичного наповнювача, який називається поліамід -6, під час тертя під впливом морської води. На основі отриманих результатів досліджень запропоновано припущення про механізм зносу епоксидних композитів з двокомпонентним бідисперсним наповнювачем. Для підтвердження отриманих результатів проведено дослідження шорсткості поверхні композитів у зоні контакту після випробування на тертя за допомогою профілометра, а також оптичного методу. Дано рекомендації щодо використання розробленого композиту з термопластичними гранулами для виготовлення підшипників ковзання.

Перелік посилань