Автори | Д.А. Волченко1, М.В. Кіндрачук2 , Н.А. Волченко1, М.В. Савчін3, Ю.М. Савчін3, Т.В. Болоний3 |
Афіліація |
1Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Україна 2Національний авіаційний університет, Київ, Україна 3Дрогобицький фаховий коледж нафти і газу, Україна |
Е-mail | |
Випуск | Том 14, Рік 2022, Номер 4 |
Дати | Одержано 18 травня 2022; у відредагованій формі 14 серпня 2022; опубліковано online 25 серпня 2022 |
Цитування | Д.А. Волченко, М.В. Кіндрачук, Н.А. Волченко, та ін., Ж. нано- електрон. фіз. 14 № 4, 04034 (2022) |
DOI | https://doi.org/10.21272/jnep.14(4).04034 |
PACS Number(s) | 07.20.Dt |
Ключові слова | Термоелемент (3) , Ефект Пельтьє, Термопара, Пара тертя (2) , Гальмо. |
Анотація |
У статті розглянуті питання ефективності зниження температури в термоелектричному охолоджувачі; природи руйнування електричного заряду тепловими імпульсами; режимів роботи термобатарей у парах тертя гальма. Мета роботи полягала у зменшенні величини співвідношення між ефектами Пельтьє («корисним») і Джоуля («шкідливим») електрични-ми та тепловими струмами, що циркулюють у гілках термобатарей, та застосування тер-моелектричного охолодження в парах тертя стрічково-колодкового гальма бурової лебідки. Термобатареї, встановлені у фрикційні накладки гальмівної стрічки на її гілки, працювали в режимах, відповідно, термоелектрохолодильника і термоелектрогенератора. Установлено, що при квазівирівнюванні енергонавантаженості по куту охоплення стріч-кою шківа досягається в середньому: зниження енергонавантаженості до 20%, підвищення динамічного коефіцієнта тертя на 11% і зменшення зносу накладок на 8,5% при їх роботі в інтервалі поверхневих об'ємів. матеріалів. |
Перелік посилань |