Епоксидні нанокомпозити з підвищеною гідроабразивною зносостійкістю для використання у транспортних засобах

Автори А.В. Букетов , В.М. Гусєв, А.Г. Кулініч, С.В. Якущенко, С.О. Сметанкін, В.В. Соценко, К.Ю. Юренін
Приналежність

Херсонська державна морська академія, просп. Ушакова, 20, 73003 Херсон, Україна

Е-mail buketov.andrey@gmail.com
Випуск Том 13, Рік 2021, Номер 5
Дати Одержано 16 квітня 2021; у відредагованій формі 20 жовтня 2021; опубліковано online 25 жовтня 2021
Посилання А.В. Букетов, В.М. Гусєв, А.Г. Кулініч, та ін., Ж. нано- електрон. фіз. 13 № 5, 05026 (2021)
DOI https://doi.org/10.21272/jnep.13(5).05026
PACS Number(s) 82.35. – x
Ключові слова Нанокомпозитний матеріал, Інтенсивність зносу, Гідроабразив, Транспорт (22) .
Анотація

У роботі обґрунтовано, що важливою експлуатаційною властивістю засобів транспорту, яка визначає їх довговічність і ресурс роботи, є зносостійкість (що визначається інтенсивністю спрацювання) в умовах дії гідроабразиву. У цьому плані актуальним для відновлення деталей є використання полімерних, у тому числі і епоксидних, композитів та захисних покриттів на їх основі. Розроблено матеріал на основі модифікованої 4-амінобензойною кислотою епоксидної матриці, наповненої активними дисперсними частками у вигляді синтезованої порошкової титано-алюмінієвої суміші (Ti (70 %) + Al3Ti (15 %) + Ті3AlC2 (15 %)) (d = 15-18 нм) і порошкової суміші (TiH2 (65 %), FeSiMn (30 %), B4C (5 %)) (d = 63 мкм), а також дискретних вуглецевих волокон FC-H (d = 9-11 мкм, l = 20-30 мкм) за оптимального вмісту, який має кращі показники інтенсивності зношування в умовах дії гідроабразиву порівняно з відомими світовими аналогами. Це є свідченням необхідності використання розробленого матеріалу для підвищення гідроабразивної зносостійкості деталей водного транспорту, які експлуатуються в умовах впливу механічних навантажень та підвищених температур. Впровадження розробленого захисного покриття на транспорті дозволяє зменшити інтенсивність спрацювання до дії гідроабразиву деталей у 2,4-3,6 рази, а періодичність відновлення дефектних ділянок деталей у 2,0-2,5 рази.

Перелік посилань