Аналіз параметрів продуктивності шестикутної котушкової структури для бездротової зарядки електромобіля

Автори М. Гопі, С. Уша
Афіліація

1Кафедра електротехніки та електроніки, Інженерно-технологічний коледж, Інститут науки й технологій SRM, Каттанкулатур, Ченгалпатту, Тамілнад, Індія

Е-mail ushas@srmist.edu.in
Випуск Том 17, Рік 2025, Номер 3
Дати Одержано 10 квітня 2025; у відредагованій формі 20 червня 2025; опубліковано online 27 червня 2025
Цитування М. Гопі, С. Уша, Ж. нано- електрон. фіз. 17 № 3, 03010 (2025)
DOI https://doi.org/10.21272/jnep.17(3).03010
PACS Number(s) 84.37. + q, 88.85.Hj
Ключові слова Бездротова передача енергії (WPT), Скінченно-елементний аналіз (FEA), Конструкція котушки, Компенсаційна топологія, Метод зв’язку, Власна індуктивність, Взаємна індуктивність, Електромобіль (2) .
Анотація У цій статті описано конструктивні характеристики шестикутної котушкової структури, яка використовується як котушка-передавач і котушка-приймач для бездротової зарядки електромобілів (WPT – Wireless Power Transfer). Втрати енергії у системі резонансного зв’язаного передавання енергії визначають ефективність передачі потужності. На неї значно впливають такі параметри: кількість витків, розмір та форма котушок, внутрішній радіус, коефіцієнт зв’язку, власна індуктивність, взаємна індуктивність. Оптимізація геометрії котушок дозволяє підвищити коефіцієнт зв’язку та, відповідно, зменшити втрати потужності Для моделювання електромагнітних властивостей застосовано метод скінченних елементів (FEA) в Ansys Maxwell. Проведено аналітичні розрахунки власної та взаємної індуктивності. Дизайн перевірено в MATLAB з використанням резонансної індуктивної бездротової зарядки. Досліджено витік магнітного поля, Застосовано компенсацію SS і топологію LCC-LCC для реалізації магнітного резонансного зв’язку. Проєкт відповідає міжнародним нормам електромагнітної безпеки та функціональності.

Перелік посилань

English version of article