Автори | С.С. Товкач |
Приналежність |
Національний авіаційний університет, пр. Любомира Гузара, 1, 03058 Київ, Україна |
Е-mail | |
Випуск | Том 13, Рік 2021, Номер 1 |
Дати | Одержано 10 січня 2021; у відредагованій формі 15 лютого 2021; опубліковано online 25 лютого 2021 |
Посилання | С.С. Товкач, Ж. нано- електрон. фіз. 13 № 1, 01010 (2021) |
DOI | https://doi.org/10.21272/jnep.13(1).01010 |
PACS Number(s) | 07.05.Tp |
Ключові слова | Атрактор Лоренца, Авіаційний двигун (2) , Електронна система керування (3) , Перехідний процес, Розподі-лена система, Диференціальні рівняння (2) , Математичне моделювання (5) . |
Анотація |
У статті розглядається атрактор Лоренца в системах керування авіаційних двигунів (СКАД) для отримання необхідних характеристик пускової системи та законів подачі палива; визначення емісійних характеристик. Визначена поведінка системи керування дозволяє оптимізувати програму керування регульованими елементами проточної частини газогенератора на перехідних режимах роботи; отримати повне уявлення про пускові характеристики розроблюваного двигуна, включаючи запаси газодинамічної стійкості (ГДС) на режимах запуску, та встановити необхідні програми для регулювання напрямних апаратів (НА), перепуску повітря із компресора; вибрати необхідну потужність стартера, циклограму запуску та програму подачі палива в наземних, високогірних та польотних умовах при очікуваних температурах повітря, палива та мастила в експлуатації. Метод Ейлера, Рунге-Кутта, атрактор Лоренца визначаються основними підходами до математичного моделювання СКАД. Сценарій інтерфейсу програми моделювання включає можливість дворівневого моделювання проточної частини із властивостями наскрізного автоматизованого розрахунку: введення вихідних даних та обчислення термодинамічних параметрів двигуна; проектування проточної частини двигуна на основі вузлового підходу; міцнісне проектування та аналіз маси; експорт даних у файли для CAD-систем для подальшої обробки та інтерпретації. |
Перелік посилань |